Секретар керівника

Загальні поняття про професію 

Секретар сьогодні – це центральна фігура організації, підприємства, установи,  яка впливає на більшість процесів, що там відбуваються.

На даний момент попитом користується “ідеальний секретар”, людина, яка має навики роботи з сучасним офісним обладнанням, вміє працювати з діловою документацією, має феноменальну пам’ять і тому з легкістю може відтворити всі номери телефонів, прізвища та посади.

Якщо театр починається з вішалки, то будь-який офіс – з секретаря.

Він перший, кого бачить відвідувач, що прийшов в установу, перший, з ким зустрічається, починаючи свій робочий день, керівник, перший, хто відповідає на телефонні дзвінки.

Отже, від поведінки секретаря залежить не тільки престиж установи, а й успіх партнерів, клієнтів фірми.

Що це за професія – секретар керівника?

Одним з найбільш гострих питань розвитку секретарської справи в даний час є питання про статус професії. Це пояснюється тим, що на професійний вибір молодого покоління завжди впливає престижність професії та її високий статус в суспільній свідомості. Якщо статус професії невисокий, навряд чи можна очікувати припливу в її ряди фахівців з хорошими діловими і особистісними характеристиками.

Із задоволенням можна відзначити, що в сьогоднішній період розвитку економіки штучно піднімати статус професії секретаря не потрібно. Саме життя докорінно змінила традиційне, стереотипне уявлення про секретаря як про технічний виконавця при керівництві. На зміну віджилому образу "секретарки", що сидить за друкарською машинкою і відповідає на телефонні дзвінки, прийшов зовсім інший тип секретаря. Це фахівець з професійною освітою, високим інтелектом, що вміє спілкуватися з людьми. Сучасні секретарі добре розбираються в інформаційних технологіях, психології, вільно володіють іноземною мовою. Розвиток ринкових відносин, поява принципово нових (недержавних) організацій викликали різке збільшення попиту на справжніх професіоналів в області секретарської справи. Це, в свою чергу, призвело до зростання статусу секретаря та підвищенню престижності та перспективності цієї професії.