logotype
  • Головна
  • Про училище
    • Ліцензія
    • Історія
    • Партнери
    • Статут
    • Положення
  • Прозорість
    • Державні закупівлі
    • Звіти
    • Інформація та документи
    • Публічна інформація
  • Новини училища
  • Контакти
  • QR-код
  • Сторінка директора
    Сторінка директора
    • План роботи
    • Щорічний звіт директора
    • Стратегія розвитку
    • Внутрішня система забезпечення якості освіти
    • Години прийому
  • Абітурієнту
    Абітурієнту
    • День відкритих дверей
    • Професії
      Професії
      • Офісний службовець (бухгалтерія)
      • Верстатник широкого профілю; оператор верстатів з програмним керуванням
      • Зварник
      • Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування
      • Слюсар-ремонтник. Електрогазозварник
    • Правила прийому
    • АНКЕТА ВСТУПНИКА
  • Педагогічний колектив
    Педагогічний колектив
    • Адміністрація
    • Майстри в/н
    • Викладачі
  • Виховна робота
    Виховна робота
    • Гурткова робота
    • Методична комісія
    • Робота з батьками
    • Система виховної роботи
    • Учнівське самоврядування
    • Психологічна служба
    • Нормативно-правові документи
    • Інструкції з безпеки життєдіяльності
    • Інформаційно-просвітницькі матеріали
    • Попередження і профілактика булінгу (цькування)
    • Робота практичного психолога
    • Робота педагога соціального
    • Робота гуртків
    • Спортивна робота
    • Бібліотека
    • Правила поведінки здобувачів освіти
  • Патріотичне виховання
    Патріотичне виховання
    • Наше кіно
    • Літопис мужності
    • Пам'ятні дати з історії України
    • ПАМ'ЯТАЄМО НАШИХ ГЕРОЇВ
    • ВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
  • Освітні програми
  • Навчальний процес
    Навчальний процес
    • Майстру
    • Викладачу
    • Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад
    • Фактична кількість осіб, які навчаються
  • Освіта в умовах воєнного стану
    Освіта в умовах воєнного стану
    • Про підготовку до початку 2024/25 н.р.
    • Алгоритм дій
    • Правила поведінки здобувачів освіти під час онлайн уроку
    • Захист дистанційної форми навчання в закладах освіти області
    • Про проведення масових освітніх заходів в умовах воєнного стану
    • Безпека в кіберпросторі під час онлайн-навчання
    • Інформаційні відеоролики
  • Розклад занять
    Розклад занять
    • І курс
    • ІІ курс
    • ІІІ курс
    • Розклад дзвінків
  • ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
    ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
    • РОЗКЛАД НА І СЕМЕСТР 2024-2025 Н.Р. (З 02.09.24)
    • ПЛАТФОРМА ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
  • ЗНО 2025
  • Методична робота
    Методична робота
    • Методичний кабінет
    • Передовий педагогічний досвід
    • Методичні комісії
    • Методична скарбниця
    • Віртуальний методичний кабінет
    • Підвищення кваліфікації
    • Атестація
    • ІМЗ
  • Вiртуальний музей
    Вiртуальний музей
    • Iсторiя училища
    • Видатнi випускники
    • Сторінки історії
  • Навчально - практичний центр
    Навчально - практичний центр
    • Інформація про центр
    • Плани робіт навчально - практичного центру
    • Конкурси на базі НПЦ
      Конкурси на базі НПЦ
      • Всеукраїнський конкурс професійної майстерності «WoldSkills Ukraine»
      • Всеукраїнський конкурс фахової майстерності
    • Крокуючи навчально-практичним центром
    • Наші майстри
  • Дуальна форма навчання
  • Бібліотека
    Бібліотека
    • Підручники (10 клас)
    • Підручники (11 клас)
    • Загальнопрофесійна та професійно-теоретична підготовка
  • Корисні ресурси
  • Доступність закладу освіти для осіб з особливими потребами
  • Охорона праці
  • Контакти служб для звернення громадян
  • Накази
  • ПРОФОРІЄНТАЦІЯ
  • Центр кар
    Центр кар'єри
    • Документи
    • Працівники центру кар'єри
    • Наші комунікації
    • Відкривай двері у світ кар'єри
    • Соціальні партнери

Останні новини

  • #100майстерень
  • Майбутнє починається тут!
  • Фінальний акорд сезону молодіжних підприємницьких ярмарків
  • НА ШЛЯХУ ДО СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
  • Профтехосвіта: рух до навчально-практичних центрів

Зверніть увагу

  • Увага! Диверсія
  • Правила військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів
  • Довідник "У разі надзвичайної ситуації або війни"
  • Довідник безбар’єрності
  • Санітарний регламент
  • Безпека на дорозі
  • Обережно: грип!
  • ОБЕРЕЖНО! Вибухонебезпечні предмети
  • ЕЛЕКТРОСТРУМ. БЕРЕЖИСЬ УРАЖЕННЯ!
  • Телефони гарячих ліній у випадку надзвичайних ситуацій
  • Безпека в Internet
  • Права людини
  • Результати вибору електронних версій оригінал-макетів підручників
  • Профiлактика гострих кишкових захворювань, харчових токсикоiнфекцiй, ботулiзму
  • Кодекс академічної доброчесності
  • Кодекс корпоративної культури
  • Профілактика інфікування і поширення коронавірусу

gnv

dity gl

Зараз на сайті

На сайті 10 гостей та відсутні користувачі

Бібліотека

Адміністративні стягнення за булінг

Відповідно до статті 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

{Кодекс доповнено статтею 173-4 згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

1

Порядок реагування на встановлені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

Додаток 2

до наказу від 31.09.2020 №195

ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ВСТАНОВЛЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ, ПРИЧЕТНИХ ДО БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЦВПУ ІМ.М.ФЕДОРОВСЬКОГО

I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Цей Порядок визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в ЦВПУ ім. М.Федоровського.

2. Терміни, використані у цьому Порядку, вживаються у таких значеннях:

кривдник (булер) - учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

потерпілий (жертва булінгу) - учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

спостерігачі - свідки та (або) безпосередні очевидці випадку булінгу (цькування);

сторони булінгу (цькування) - безпосередні учасники випадку: кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності).

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про освіту", "Про соціальні послуги", "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю", "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків", "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні".

3. Проявами, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу (цькування) учасника освітнього процесу в училищі, є:

- замкнутість, тривожність, страх або, навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

- неврівноважена поведінка;

- агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

- різка зміна звичної для дитини поведінки;

- уповільнене мислення, знижена здатність до навчання;

- відлюдкуватість, уникнення спілкування;

- ізоляція, виключення з групи, небажання інших учасників освітнього процесу спілкуватися;

- занижена самооцінка, наявність почуття провини;

- поява швидкої втомлюваності, зниженої спроможності до концентрації уваги;

- демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу;

- схильність до пропуску навчальних занять;

- відмова відвідувати заклад освіти з посиланням на погане самопочуття;

- депресивні стани;

- аутоагресія (самоушкодження);

- суїцидальні прояви;

- явні фізичні ушкодження та (або) ознаки поганого самопочуття (нудота, головний біль, кволість тощо);

- намагання приховати травми та обставини їх отримання;

- скарги дитини на біль та (або) погане самопочуття; пошкодження чи зникнення особистих речей; вимагання особистих речей, їжі, грошей; жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток сексуального (інтимного) характеру або інших відомостей, які особа бажає зберегти в таємниці;

- наявність фото-, відео- та аудіоматеріалів фізичних або психологічних знущань, сексуального (інтимного) змісту;

- наявні пошкодження або зникнення майна та (або) особистих речей.

4. До булінгу (цькування) в училищі належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні училища та на прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, виробничими майстернями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів, коридорами, роздягальнями, вбиральнями, їдальнею тощо) та (або) за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи училища, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти.

Ознаками булінгу (цькування) є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме:

- умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного характеру;

- словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;

- будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток;

- будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів;

- інші правопорушення насильницького характеру.

5. Суб'єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в училищі (далі - суб'єкти реагування) є:

- адміністрація училища;

- працівники училища;

- Головне управління Національної поліції в Кіровоградській області;

-Управління з питань захисту дітей міста Кропивницького;

- органи місцевого самоврядування.

Суб'єкти реагування на випадки булінгу (цькування) в училищі діють в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.

6. Суб'єкти реагування здійснюють заходи, спрямовані на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти згідно з Планом заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЦВПУ ім.М.Федоровського, затвердженим директором училища.

7. Педагогічні та інші працівники ЦВПУ ім.М.Федоровського у разі, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов'язані:

- вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;

- за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

- звернутись (за потреби) до Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області;

- повідомити директору училища та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

II. ПОДАННЯ ЗАЯВ АБО ПОВІДОМЛЕНЬ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЦВПУ ІМ. М.ФЕДОРОВСЬКОГО

1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, керівника училища або інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в училищі.

В училищі заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу.

Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

2. Директор училища у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

- невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє Головне управління Національної поліції в Кіровоградській області, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

- за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

- повідомляє Управління з питань захисту дітей міста Кропивницького з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

- повідомляє центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

- скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

III. СКЛАД КОМІСІЇ, ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЇЇ ЧЛЕНІВ

1. Склад комісії затверджує наказом керівник закладу освіти.

Комісія виконує свої обов'язки на постійній основі.

2. Склад комісії формується з урахуванням основних завдань комісії.

Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж п'яти її членів.

До складу комісії входять адміністрація та педагогічні працівники училища, у тому числі практичний психолог та педагог соціальний, класний керівник групи, в якій стався випадок булінгу, майстер виробничого навчання групи, в якій стався випадок булінгу, член комісії, представник учнівського самоврядування.

До участі в засіданні комісії за згодою залучаються батьки або інші законні представники малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування), а також можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в училищі.

3. Головою комісії є директор ЦВПУ ім. М.Федоровського.

Голова комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду.

Голова комісії визначає функціональні обов'язки кожного члена комісії. У разі відсутності голови комісії його обов'язки виконує заступник голови комісії.

У разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов'язки голови комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за поданням її секретаря.

У разі відсутності секретаря комісії його обов'язки виконує один із членів комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови комісії.

4. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу засідань комісії.

5. Член комісії має право:

- ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку булінгу (цькування), брати участь у їх перевірці;

- подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;

- брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;

- висловлювати окрему думку усно або письмово;

- вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.

6. Член комісії зобов'язаний:

- особисто брати участь у роботі комісії;

- не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб;

- виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов'язками, доручення голови комісії;

- брати участь у голосуванні.

IV. ПОРЯДОК РОБОТИ КОМІСІЇ

1. Метою діяльності комісії є:

- припинення випадку булінгу (цькування) в ЦВПУ ім. М.Федоровського;

- відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі), де стався випадок булінгу (цькування);

- з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин;

- оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

2. Діяльність комісії здійснюється на принципах:

- законності;

- верховенства права;

- поваги та дотримання прав і свобод людини;

- неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);

- відкритості та прозорості;

- конфіденційності та захисту персональних даних;

- невідкладного реагування;

- комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);

- нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.

Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України "Про інформацію", "Про захист персональних даних".

3. До завдань комісії належать:

- збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування);

- висновків практичного психолога та педагога соціального ЦВПУ ім. М.Федоровського;

- відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;

- експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого;

- інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо);

- іншої інформації, яка має значення для об'єктивного розгляду заяви;

- розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.

У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:

- оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;

- визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;

- визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі, де стався випадок булінгу (цькування);

- моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;

- надання рекомендацій для педагогічних та інших працівників ЦВПУ ім. М.Федоровського щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;

- надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

4. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.

5. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

6. Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших зацікавлених осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

7. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

8. Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом директора ЦВПУ        ім. М.Федоровського.

9. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов'язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

- ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;

- ставити питання по суті розгляду;

- подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.

10. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

11. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в ЦВПУ ім. М.Федоровського та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.

V. ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) В ЦВПУ ІМ. М.ФЕДОРОВСЬКОГО

1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в училищі є постійним системним процесом, спрямованим на:

- визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

- виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

- визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.

2. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти ґрунтується на принципах:

- недискримінації за будь-якими ознаками;

- ненасильницької поведінки в міжособистісних стосунках;

- партнерства та підтримки між педагогічним та іншим колективом училища і батьками (законними представниками) малолітнього чи неповнолітнього здобувача освіти;

- особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини;

- розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу;

- гендерної рівності;

- участі учасників освітнього процесу в прийнятті рішень відповідно до положень законодавства та установчих документів ЦВПУ ім. М.Федоровського.

3. Завданнями діяльності щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ЦВПУ  ім. М.Федоровського є:

- створення безпечного освітнього середовища в училищі, що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього процесу;

- визначення стану, причин і передумов поширення булінгу (цькування) в ЦВПУ  ім. М.Федоровського;

- підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг (цькування);

- формування в учасників освітнього процесу нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу (цькування) як порушення прав людини;

- заохочення всіх учасників освітнього процесу до активного сприяння запобіганню булінгу (цькуванню).

4. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти відображається в плані заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти ЦВПУ ім. М.Федоровського (далі - План).

Розроблення, затвердження та оприлюднення Плану забезпечує директор ЦВПУ ім. М.Федоровського в межах наданих йому повноважень щодо створення безпечного освітнього середовища в закладі училищі, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

Планування відповідних заходів здійснюється за результатами моніторингу стану освітнього середовища в училищі.

Заплановані заходи повинні:

- спрямовуватись на задоволення потреб ЦВПУ ім. М.Федоровського у створенні безпечного освітнього середовища;

- мати вимірювані показники ефективності;

- залучати всіх учасників освітнього процесу.

План розробляється до початку навчального року. Протягом навчального року керівник закладу освіти забезпечує проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на півріччя) ефективності виконання Плану та внесення (за потреби) до нього змін.

Заплановані заходи можуть відбуватись у будь-якій формі: зустрічі, бесіди, консультації, лекції, круглі столи, тренінги, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення тематичних відеосюжетів, літературних творів, матеріалів ЗМІ, особистого досвіду, запрошення гостей, у формі рольових ігор та інших організаційних формах.

5. До заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЦВПУ ім. М.Федоровського, належать заходи щодо:

- організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства (пост охорони, відеоспостереженням за місцями загального користування тощо);

- організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу;

- контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми чи неповнолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу;

- розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу, зокрема:

● розуміння та сприйняття цінності прав та свобод людини, вміння відстоювати свої права та поважати права інших;

● розуміння та сприйняття принципів рівності та недискримінації, поваги до гідності людини, толерантності, соціальної справедливості, доброчесності, вміння втілювати їх у власні моделі поведінки;

● здатності попереджувати та розв'язувати конфлікти ненасильницьким шляхом;

● відповідального ставлення до своїх громадянських прав і обов'язків, пов'язаних з участю в суспільному житті;

● здатності визначати, формулювати та аргументовано відстоювати власну позицію, поважаючи відмінні від власних думки/позиції, якщо вони не порушують прав та гідності інших осіб;

● здатності критично аналізувати інформацію, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення;

● здатності до комунікації та вміння співпрацювати для розв'язання різних суспільних проблем, зокрема шляхом волонтерської діяльності тощо;

● підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу про булінг (цькування), його причини та наслідки, порядок реагування на випадки булінгу (цькування) тощо;

● створення в закладі освіти культури, що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

План заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

Додаток 4

до наказу від 31.09.2020 №195

План заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЦВПУ ім. М.Федоровського

№

з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу у ЦВПУ ім. М.Федоровського

1

Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у ЦВПУ ім. М.Федоровського»

Останній тиждень серпня

Директор
2

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування):

- педагогічний персонал;

- допоміжний персонал;

- технічний персонал.

Вересень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу в ЦВПУ ім. М.Федоровського

3 Обговорення та прийняття правил поведінки в групах, оформлення правил у вигляді наочного (інформаційного) стенду Жовтень Класні керівники, майстри виробничого навчання, представники учнівського самоврядування І-ІІІ курсів
4 Створення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти Жовтень

Відповідальний за роботу сайту училища

5

Підготовка інформаційних листівок з нормативними документами з профілактики булінга (цькування) в освітньому середовищі для педагогів

Жовтень Практичний психолог, педагог соціальний
6

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:

- з вивчення учнівського колективу;

- з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Жовтень Практичний психолог, педагог соціальний
7 Оформлення тематичного стенду Жовтень - листопад Практичний психолог, педагог соціальний
8 Виступ на загальноучилищних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі Лютий Адміністрація закладу, Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
Робота з педагогами та іншими працівниками ЦВПУ ім. М.Федоровського
9

Проведення навчальних занять для педагогів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування.

Грудень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

10

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом.

Листопад Адміністрація закладу,  Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
11 Заняття з елементами тренінгу для педагогів щодо запобігання булінгу (цькування) в училищі Зимові канікули Практичний психолог, і педагог соціальний
12 Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики учнівського колективу За результатами кожного семестру Практичний психолог, педагог соціальний
13 Консультування класних керівників та майстрів в/н практичним психологом, педагогом соціальним з проблемних ситуацій.

Впродовж навчального

року

Практичний психолог, педагог соціальний
Робота із здобувачами освіти
14 Проведення занять з елементами тренінгу для здобувачів освіти з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів Впродовж року Практичний психолог
15

Проведення тижня протидії булінгу (цькуванню) в ЦВПУ ім. М.Федоровського

Жовтень - листопад Класні керівники, майстри в/н, керівники гуртків, бібліотекар, практичний психолог, педагог соціальний
16 День відкритих дверей в   практичного психолога Листопад Практичний психолог
17 Конкурс плакатів проти насильства Березень Учнівське самоврядування, керівники гуртків
Робота з батьками
18 Тематичні загальноучилищні батьківські збори Жовтень Адміністрація закладу
19

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень Практичний психолог
20 Тематичні батьківські збори в групах Грудень Класні керівники, майстри в/н
21 Проведення консультацій практичного психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Впродовж

року

Практичний психолог,

класні керівники

22 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей За потреби Адміністрація закладу, практичний психолог, класні керівники
Моніторинг освітнього середовища ЦВПУ ім. М.Федоровського
23 Анонімне анкетування здобувачів освіти І-ІІІ курсів про випадки булінгу (цькування) в училищі Грудень  Практичний психолог
24 Анкетування батьків про безпеку в училищі Грудень Класні керівники
25

Діагностика стосунків в ЦВПУ ім. М.Федоровського. Анкетування здобувачів освіти та педагогів.

Лютий Практичний психолог, педагог соціальний
26

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в ЦВПУ ім. М.Федоровського

За потреби

Уповноважена особа з

питань запобігання та

протидії булінгу (цькування)

27 Підготовка звіту про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькування) Червень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Правила поведінки здобувачів освіти

337946 

Правила поведінки здобувачів освіти Центральноукраїнського вищого професійного училища імені М.Федоровського

 

337946 Правила внутрішнього розпорядку здобувачів освіти Центральноукраїнського вищого професійного училища імені М.Федоровського

Попередження і профілактика булінгу (цькування)

  

 Правила поведінки здобувачів освіти центральноукраїнського вищого професійного училища імені М.Федоровського
 Порядок реагування на встановлені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) в ЦВПУ ім.М.Федоровського
 Адміністративні стягнення за булінг
 Наказ №131 Про запобігання булінгу (цькування) у ЦВПУ ім. М.Федоровського
План заходів на запобігання та протидію булінгу
Повідомити про булінг можна тут
Як повідомити про булінг?

 

 

 

Більше статей...

  1. Інструкції з безпеки життєдіяльності
  2. Нормативно-правові документи
  3. Психологічна служба
  4. Учнівське самоврядування

Посилання

pedpresa

   
department    

  

 

zno
koippo

  

dekom-mon

 

 

pto

 

  

 nmkpto

©  2025  ЦВПУ ім. М. Федоровського
top